چهارشنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۶
براي تحقيقي كلمه "بيرجند" را در گوگل جستجو كردم. رسيدم به سايت ميراث فرهنگي ... اينجا. بعد از كلي سروكله زدن با آن، هيچ سر در نياوردم و نااميد شدم كه حيف چيزي نمي شود درباره اين شهر پيدا كرد. مدت هاست مي خواهم به اين شهر بروم. مي دانم كه ادامه اسماعيليه الموت در آنجا بوده؛ در قهستان.
نااميد بودم تا رسيدم به اينجا. داشتم پر درمي آوردم. نه يك مطلب، نه دو مطلب، گويي رسيده بودم به گنجينه اي ناشناخته. آنقدر پرينت گرفتم كه خسته شدم. دست آخر گفتم شما هم بي نصيب نمانيد كه اگر روزي به آنجا رفتم و عكسي بازآوردم، مثل من بيرجند را شناخته باشيد و پيدا كردن اين وبلاگ كه گويا "علي محمودي" نويسنده آن است، بار ديگر نشان داد تمام كارهاي خوب شخصي انجام مي شود و همان بهتر كه رسمي و دولتي و ... كارمندي نشود اين چيزها. لينك برخي از مطالب اين وبلاگ را اينجا مي گذارم.

نقشه ... اينجا
همه چيز درباره خراسان جنوبي... اينجا
پیشینه تاریخی بیرجند ... اينجا
شهرستان سرايان ... اينجا
شهرستان سربيشه ... اينجا
شهرستان نهبندان ... اينجا
شهرستان بيرجند ... اينجا
قائن ... اينجا
خوسف ... اينجا
شهر اسديه... اينجا
زعفران ... اينجا
مزار شهداي دره شيخان ... اينجا
ضرب المثلهاي بيرجندي ... اينجا
فهرست جاذبه های گردشگری بیرجند ... اينجا
حکیم نزاری حکیم و شاعر بزرگ بیرجندی ... اينجا
عكس هاي از بيرجند ... اينجا
خراسان جنوبي ... اينجا
چند عكس قديمي ... اينجا
قلعه باستاني بيرجند ... اينجا
زعفران ... اينجا
خوشا بيرجند ووضع دلپسندش ... اينجا
تاگيتى است لازمه بيرجندباد ... اينجا
اقليم اخلاص است و نامش بيرجند است ... اينجا
مساجد تاريخي بيرجند ... اينجا
چهارشنبه سوري در بيرجند ... اينجا
جغرافياي انساني ... اينجا
دكتر كاظم معتمد نژاد ... اينجا
اسماعیلیه در بیرجند ... اينجا
موسيقيدانان بيرجند ... اينجا
بازي هاي محلي بيرجند ... اينجا
آثار تاریخی بیرجند 1... اينجا
آثار تاریخی بیرجند 2... اينجا
فرش بیرجند ... اينجا
سيما بينا ... اينجا
تيمسار احمد بينا، پدر سيما بينا ... اينجا
شعر بیرجندی ... اينجا و اينجا و اينجا و اينجا
کوتاه ترین مردم ایران ... اينجا
مراسم کف زدن در شبهای زمستان بیرجند ... اينجا
محمد بن حسام خوسفی ... اينجا
محمد حسين ملائى ... اينجا
و
ده ها مطلب ديگر درباره بيرجند ... اينجا

birjand

birjand

birjand

birjand

birjand
دكتر كاظم معتمد نژاد

birjand
سيما بينا

birjand

birjand

birjand

birjand

birjand

birjand

birjand

birjand

birjand

ali mahmoodiهنوز اين مطالب را منتشر نكرده بودم كه تلفنم زنگ خورد:
- سلام! محمودي هستم.
- سلام مرد! چي كردي با اين وبلاگت؟!
- اميدوارم مفيد بوده باشد.
- هست. ترديدي نداشته باش. بيرجند ساكني؟
- نه. مشهد هستم.

و اين گفتگو همينطور ادامه پيدا كرد و چقدر خوشحال شدم از آشنايي اش. آشنايي اي كه برايم اينقدر آموزنده بود.

tadaneh AT gmail DOT com