دوشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۵
علي دهباشي در كافه تيتر
dehbashi دهمين نشست گروه ادب و هنر روزنامه كارگزاران عصر سه‌شنبه هفدهم بهمن ماه از ساعت 4 تا 6 بعد از طهر با حضور علي دهباشي در كافه تيتر برگزار مي‌شود.
علي دهباشي از روزنامه نگاران و پژوهشگران با سابقة حوزة فرهنگ ، ادبيات و ايرانشناسي است كه در اين زمينه ها از او كتابها و مقالات بسياري منتشر شده است .
دهباشي در سالهاي قبل از انقلاب با نشريات ادبي و فرهنگي همكاري داشته است و از سال 57 به بعد از همكاران اصلي نشريات آرش ، جنبش ، برج ، چراغ ، دنياي سخن ، آدينه و دفتر هنر بوده است . از سال 1369 به مدت هفت سال سردبيري ماهنامة كلك را بر عهده داشته كه از نشريات معتبر به شمار مي رود و از منابع اصلي ادبيات ، فرهنگ و ايرانشناسي است . از شهريور 1377 تا كنون سردبيري مجلة بخارا را بر عهده داشته كه تا كنون پنجاه و شش شماره اش را منتشر كرده است . علاوه بر اينها در سالهاي اخير سردبيري ده شماره از مجلة سمرقند با وي بوده و مديريت انتشارات شهاب را نيز دارد .
دهباشي از آبان 1384 اقدام به برگزاري شبهايي با عنوان "شب هاي بخارا" كرده كه نويسندگان ايراني و خارجي در اين شب ها معرفي شده اند .
نويسندگان و هنرمنداني همچون "رضا سيد حسيني" ، "بهرام بيضايي" ، "كامبيز درم بخش" ، "باستاني پاريزي" ، "سيد محمد علي جمالزاده" ، ملك الشعراي بهار" و نويسندگان خارجي همچون "اوسيپ ماندلشتام" ، "پتر هانتكه"، "رابيند رانات تاگور" ، "لويي فردينان سلين" ، "اومبرتو اكو “ ، "گونترگراس" ، "ويرجينيا وولف" ، "اورهان پاموك “ و "محمود درويش" .
در كافه تيتر با علي دهباشي به گپ و گفت خواهيم نشست .
دیدار با علی دهباشی و بخارا ... اينجا
شب هاي بخارا ... اينجا
مجله بخارا ... اينجا
كافه تيتر ... اينجا
روزنامه كارگزاران ... اينجا
tadaneh AT gmail DOT com