پنجشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۸۵
افتتاح بازنگار| فراخوان داستان | دیدار تادانه با دکتر جواد مجابی
سامانه خبری وبلاگ ها (بازنگار)رضا ولي زاده را هرگز بيكار نديده ام، يا در حال خبرنگاري بوده، يا نوشتن و يا گفتگو و ... هرگز ولي زاده را بيكار نديده ام.
وقتي هم كه ايستگاه را راه انداخت، این وبلاگ ایستگاهی شد براي تازه ترين خبرها در حوزه هاي فرهنگي و ادبي و رسانه اي و توانست با بازديد كننده خوبي كه داشت، جان تازه اي به اين حوزه ها ببخشد.
رضا را آخرين بار زماني ديدم كه فراخوان داده بود براي گردآوري خاطرات دكتر شكرخواه و آمده بود تا دكتر را ببيند. همچنان پرتوان بود و كوشا.
مدتي خبري از او نداشتم و شنيدم كه دارد زيرزيركي كارهايي مي كند تا خبركي داد و همه ما را در انتظار گذاشت كه اين بازنگاري كه مي گويد قرار است چه چيز را بازنگاري كند.
حالا بازنگار آمده، به همت او و با طراحي محمد سيلماني نيا، مدير سايت سخن و پارس پلت و طراح سايت هاي بنياد صادق هدايت، مجله ادبي قابيل و جن و پري و آتي بان و مرور و ... بسياري سايت هاي ديگر. سليماني نيا را كه مي شناسيد؟
او جدا از اين كه مبتكر اولين سايت اينترنتي كتاب به نام سخن است، مسوول برگزاري جايزه ادبي صادق هدايت نيز هست. به همت سليماني نيا بود كه سخن، تحريريه اي حرفه اي تشكيل داد و با سردبيري اميرحسن چهلتن و شوراي سردبيري شامل فرخنده آقايي، منيرو رواني پور و چند نويسنده ديگر، درخشش گرفت. آن زمان من گفتگوهاي سخن را انجام مي داد و توانستم به وسيله سخن و لطف سليماني نيا، با نويسندگان مهاجر گفتگو كنم.
حالا بازنگار با پيگيري و طراحي اين دو نفر شكل گرفته، شكل نه، جان گرفته، جان و شكل نه، متولد شده است.
پس از به راه افتادن سايت هاي دو در دو و هفتان و بلاگ نيوز و بلاگ چين و ... وبلاگ ها و سايت هاي ادبي نيز جان بيشتري پيدا كردند و توانستند به عنوان فلشي، من و شما را راهنمايي كنند به آخرين مطالبي كه دراين حوزه نوشته مي شدند.
اكنون به گمان من بازنگار، كار را تمام كرده و در تمام حوزه ها اول شده و اميدوارم با كليك ها و حمايت هاي شما در فعاليتش نيز اول شود. در بازنگار فقط به طرف مطالب ادبي و هنري هدايت نمي شويد بلكه بازنگار در بخش هاي سياست، جامعه، ادبيات، تجسمي، سينما و تئاتر، موسيقي، ارتباطات، آي تي، اقتصاد، ورزش، عمومي و عكس فعاليت دارد.
در حال حاضر سامانه خبري بازنگار كه در 12 گروه موضوعي فعاليت دارد، 500 وبلاگ تخصصي را طبقه بندي كرده و مجهز به نرم افزار خبرخوان، تيتر و مقدمه، تازه ترين مطالب اين وبلاگ ها را به صورت طبقه بندي شده منتشر مي كند.
رضا ولي زاده در ابتكاري جالب، بازنگار را به سليماني نيا و تمامي خوانندگان تقديم كرده و اميد كه خوانندگان نيز با حمايت مادي و معنوي و دادن آگهي تبليغاتي بازنگار را خانه خود بدانند؛ خانه اي كه اميدوارم چراغش تا ابد روشن بماند.
انتشار بازنگار انتشار شما است


***


فراخوان داستان
تا به حال براي نوشتن يك داستان و يا انتشارش در مجله اي پول گرفته ايد؟
اگر نگرفته ايد پس تا دير نشده اينجا را كليك كنيد
***
به زودی در تادانه: دیدار با دکتر مجابی
نامه قزوین
در ضمن ديشب رفته بودم خانه دكتر جواد مجابي، شاعر، داستان نويس، نقاش و محقق. گزارش مفصل اين ديدار به همراه عكس هاي اختصاصي از وي به زودي در تادانه منتشر خواهد شد.
در اين ديدار دكتر را بسيار غمگين ديدم، از وضعيت نشر كتاب بسيار ناراحت بود.
با وي درباره كتاب هاي تازه اش صحبت كرده ام و فيلمي كه حسن لطفي، داستان نويس و فيلمساز درباره وي ساخته است.
همچنين در اين ديدار كه در تادانه منتشر خواهد شد، به طور مفصل به دفتر هنر ویژه جواد مجابی با سردبيري بيژن اسدي پور پرداخته ام.
tadaneh AT gmail DOT com