پنجشنبه، آبان ۱۸، ۱۳۸۵
اورژانس ديرآمد، مردم نگاه كردند، جوان الموتى مرد
حالم خیلی بده. الان داشتم دنبال قزوینی هایی می گشتم که جا مونده ان از لیست قزوینی ها. توی گوگل یه دفعه وقتی زدم الموتی+تولد، اومد؛ هاشم زرآبادی الموتی
و بعد خبر مرگش؛ اورژانس ديرآمد، مردم نگاه كردند، جوان الموتى مرد
حالم بد شد یک دفعه. دست خودم نیست اگر این نوشته سر و ته ندارد. بدون ویرایش گذاشتمش اینجا و همه اش سرم درد می کند و همین طور دارم فکر می کنم به این بلایی که سرش اومده؛ اون هم کی؟ بهمن ماه هشتاد و چهار یعنی نزدیک به هشت نه ماه پیش
هاشم از دوستان خوب من بود
دوستان دوران کودکی
از سوم ابتدایی تا سوم راهنمایی با هم همکلاس بودیم ؛ ابتدایی رو در دبستان دهخدا و راهنمایی را در مدرسه شهید قدوسی
بعد من رفتم علوم انسانی در دبیرستان شهید بخارایی خوندم و اون علوم تجربی در همان دبیرستان که شیفت صبحش شهید مفتح بود
اما چون هر دوتامون ساکن محله هادی آباد،‌ محله جنوب شهر و مهاجر نشین قزوین بودیم همدیگه رو زیاد می دیدیم. هاشم چند تا برادر داشت و پدر و مادرش بسیار مهربان بودند
پیدا کردن الموتی ها یکی از لذت های آن دوران بود در قزوین که تنها نیستیم؛‌ من و خواهر برادرام و هاشم و خانواده اش هم الموتی بودند؛‌ از روستای کامان و البته فامیلی شون مثل خیلی از الموتی ها به دلیل ارادتشون به درخت چنار خونبار روستای زرآباد الموت، شده بود زرآبادی
هاشم همیشه شاگرد اول بود و من یکی همیشه بهش حسودی می کردم
یک بار هم که من با هزار ضرب و زور تونستم شاگرد سوم کلاس اول راهنمایی بشم، مدرسه شهید قدوسی ما رو برد اردو. هاشم طبق معمول شاگرد اول بود؛ سال 1366 بندر انزلی
چطور راستی خبر رو به پدر و مادر هاشم دادن؟
و چه دیر ما از مرگ هم با خبر می شیم
چه دیر ولی باز خدا رو شکر که اینترنتی هست که حکم سنگ قبر را داشته باشه برامون
من امروز با دیدن هاشم توی این سنگ قبر مجازی فقط تونستم براش دعا بخونم

زنده رود:‌ حادثه روز دوشنبه در چهار راه دكتر فاطمى تهران وقتى رخ داد كه هاشم زرآبادى متولد الموت دانشجوى كارشناسى ارشد رشته شيمى تجزيه دانشگاه تربيت مدرس، هنگام قدم زدن در پياده رو به ناگهان گرفتار حمله قلبى شد و بر زمين افتاد... ادامه
روزنامه شرق: ‌اورژانس ديرآمد، مردم نگاه كردند، جوان الموتى مرد ... ادامه
***
راستی لیست قزوینی ها همین طور مدام داره تکمیل می شه. مدام ایمیله که می رسه و لیست آدم هایی که برخی شون رو از بس معروفن به ذهنم نمی رسید قزوینی باشن. برای دیدن لیست تکمیلی اینجا را کلیک کنید
tadaneh AT gmail DOT com