یکشنبه، آبان ۱۴، ۱۳۸۵
من پینگ مي كنم پس هستم
با دوستی که هر دو سه روز یک بار در وبلاگش مطلب تازه می نویسد صحبت می کردم گفت شماها چه طوري تا مي نويسين اسم تون مياد بالاي ليست لينك ها؟ گفتم يعني تو واقعا بلد نيستي؟ گفت نه. گفتم ما وبلاگمون را پینگ مي كنيم. گفت پینگ دیگه چه صیغه ای یه؟ گفتم پینگ صیغه خاصی نداره که صرف کردنش سخت تر از نوشتن در وبلاگ باشه. تو وقتی وبلاگت رو به روز می کنی می تونی به اونجا بری و با نوشتن اسم وبلاگ و دادن آدرست، پینگ کنی تا بقیه بفهمند مطلب تازه منتشر کرده ای

امروز نگاه کردم به لینک وبلاگ ها و سایت هایی که کنار صفحه گذاشته ام. کنجکاوی باعث شد به بسیاری از کسانی که مدت هاست به ظاهر به روز نشده اند،‌ سر بزنم. دیدم اغلب به تازگی مطلب جدید گذاشته اند اما ته لیست مانده اند و تنها تعدادی از وبلاگ ها و سایت های مشخص مدام می آیند بالای لیست. خواستم با این یادداشت به آن دوست دوباره یادآوری کنم پینگ کند

زمانی که در پرشین بلاگ می نوشتم وقتی مطلب تازه می گذاشتم می دیدم به طور اتوماتیک خودش پینگ می شود اما بیش از یک سال است که گویی نه تنها پرشین بلاگ که بلاگفا و بلاگ اسپات نیز پینگ نمی شوند و باید وبلاگ نویسان پس از ارسال مطلب جدید زحمت بکشند و یه توک پا به این آدرس بروند و اعلام حضور کنند

خوشبختانه وجود سیستم بلاگ رولینگ و به روز شده ها کار را خیلی ساده کرده و می توان تا اندکی به آن اعتماد کرد که در روزگار ماشینی امروز که همسایه ها زیاد شده اند و حوصله و زمان سر زدن به تمامی وبلاگ ها و سایت ها وجود ندارد با دیدن به روز شدن کسی، به او سر زد و از مطالب تازه اش استفاده کرد
***
برای پینگ کردن به اینجا بروید
tadaneh AT gmail DOT com